كوچك يا بزرگ كردن بخش :.اخبار فرهنگی
یکشنبه 12 بهمن 1393 ورزش موجب افزایش اعتماد به نفس و کنترل استرس می شود

رئیس کمیته پژوهش گردشگری ورزشی ایران:

ورزش موجب افزایش اعتماد به نفس و کنترل استرس می شود

رئیس کمیته پژوهش گردشگری ورزشی ایران گفت: ورزش موجب افزایش اعتماد به نفس و کنترل استرس و افزایش قدرت استقلال جوانان و نوجوانان می شود.

به گزارش روابط عمومی؛ عبدالحمید زیتون لی رئیس کمیته پژوهش گردشگری ورزشی ایران در گفتگو با خبرنگاران استان گلستان با اشاره به میزبانی دانشگاه پیام نور گلستان از شانزدهمین دوره از سری مسابقات تنیس روی میز پسران پیام نور کشور که هم اکنون در حال برگزاری است، گفت: با توجه به توانمندی های دانشگاه پیام نور گلستان در زمینه ظرفیت نیروی انسانی، امکانات زیرساختی و سوابق درخشان در برگزاری مسابقات ورزشی به خصوص میزبانی مسابقات تکواندو پیام نور کشور در سال گذشته، میزبانی این دوره از مسابقات را نیز بر عهده گرفت.

رئیس کمیته پژوهش گردشگری ورزشی ایران و عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور مرکز گرگان سطح شانزدهمین دوره از مسابقات تنیس روی میز پسران پیام نور کشور را از حیث حضور داوران و ناظران فنی بین المللی و بازیکنان شرکت کننده بالا ارزیابی کرد و عنوان داشت: بسیاری از تنیس بازانی که در این دوره شرکت کردند سابقه بازی در سوپرلیگ را داشتند.

وی در ادامه به تمهیداتی که پیام نور گلستان جهت میزبانی اندیشیده بود به برگزاری کارگاه آموزشی «علم تمرین» اشاره کرد و ابراز داشت: ورزش در جامعه کنونی به یکی از مباحث مهم کشورها بدل شده به گونه ای که بسیاری از سرمایه گذاری های کشورهای توسعه یافته در زمینه علم ورزش صورت می گیرد.

زیتونلی هدف از برگزاری این کارگاه را علمی کردن تجارب ورزشی عنوان کرد و متذکر شد: در علم ورزش ابتدا باید علاقه مندان مهارت سنجی و توان سنجی شوند تا قابلیت سرمایه گذاری برنامه ریزی ورزشی را داشته باشند و بدین ترتیب بهره وری جامعه از ورزش قهرمانی بالا برود.

رئیس کمیته پژوهش گردشگری ورزشی ایران در پایان به بیان فواید ورزش پرداخت و گفت: ورزش موجب افزایش اعتماد به نفس، قابلیت کنترل استرس، توانایی روحیه تعامل اجتماعی،  افزایش روحیه تعاون، همیاری، استقلال و باعث افزایش بهره وری از اوقات فراغت جوانان و به تبع کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر