غریب آبادی مدیرکل پدافند غیرعامل استان: دانشگاه پیام نور پیشتاز فعالیتهای پدافند غیر عامل در استان گلستان

  نشست نقش و اهمیت پدافند غیر عامل در صنایع غذایی و کشاورزی با حضور غریب آبادی مدیرکل پدافند غیرعامل استان در دانشگاه پیام نور استان گلستان برگزار شد.

  به گزارش روابط عمومی این دانشگاه، قاسم غریب آبادی مدیرکل پدافند غیرعامل استان در این جلسه بیان داشت: دانشگاه پیام نور استان گلستان با حضور دکتر شهریاری بعنوان استاد پدافند غیر عامل بعنوان پیشتاز فعالیتهای مربوط به پدافند غیر عامل در استان گلستان فعالیت می کند.

  این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه پدافند غیرعامل دفاع بدون استفاده از سلاح می باشد، خاطر نشان کرد: انجام پایان نامه و فعالیتهای دانشگاه پیام نور پیرامون مقوله پدافند غیر عامل این دانشگاه را تبدیل به قرارگاه پدافند زیستی در استان نموده است.

  غریب آبادی همچنین با توجه به اینکه در دنیای کنونی لزوم توجه به مقوله ی پدافند غیر عامل همچون کشورهای ابرقدرت بیش از پیش احساس می گردد، تصریح کرد: استان گلستان بعنوان یکی ازمستعدترین استانها در زمینه کشاورزی ، دامپروری و آبزیان نیازمند توجه بیشتربه مبحث بیوتروریسم  در آن هستیم.

  وی افزود: مواردی همچون حمله ملخ مراکشی به مزارع، ریزگردهای ترکمن صحرا ،مقاوم سازی بذرها از طریق انرژی هسته ای برای کاشت در شوره زارها، مبارزه با گال زیتون و تب 3 روزه گاو در حوزه دام از جمله مصداق های مبارزه با بیو تروریسم نام برد.

  رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان نیز دراین نشست با اشاره به اهمیت پدافند غیر عامل در مقابل تهدیدات غیر مسلحانه دشمن گفت: در شرایط حساس کنونی که مقابله با تهدیدات نظامی  و دفاعی وظیفه ارتش و سپاه است، مقابله با تهدیدات زیستی و غیر نظامی وظیفه همه آحاد مردم است، به همین منظور ما برای کاهش آسیب پذیری و افزایش بازدارندگی در مقابل تهدیدها و اقدامات دشمنان توجه به پدافند غیر عامل را در دستور کار خود قرار داده ایم.

  دکترقربان شهریاری در ادامه پیرامون بیوتروریسم و تهدیدات زیستی به مسائل همچون اهمیت امنیت غذایی پرداخت و خاطرنشان کرد : ما می توانیم با بهره گیری از دانش و فناوری های نوین بویژه بیو تکنولوژی به منظور کاهش سموم تهدید کننده حقیقی سلامت انسان، با دستیابی علمی به گونه های پربازده و عاری از بیماری، زمینه ی افزایش راندمان و مقرون به صرفه شدن تولید در بخش کشاورزی را فراهم آوریم.

  این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: با توجه به اهمیت مسئله آسیب پذیری بخش کشاورزی و آلودگی های آب و خاک ، در نظر داریم با بکارگیری روشهای بیوتکنولوژی و معرفی جایگزینی های مناسب باعث کاهش خسارت ها در این حوزه شویم.

  وی همچنین تاکید داشت: ما با ایجاد دانشکده هایی در زمینه ی بهره وری آب، چای، زعفران، خرما، برنج  و صنایع تولیدی وابسته می توانیم در زمینه تولید محصولات کشاورزی مثمرثمر باشیم.

  گفتنی است، درپایان دکتر شهریاری مولف "کتاب حمایت جنگل " که در راستای پدافند غیر عامل و مقابله با تهدیدات زیستی تالیف گردیده  است، یک جلد از این کتاب را به غریب آبادی مدیرکل پدافند غیرعامل استان گلستان هدیه نمود.

 
امتیاز دهی
 
 

برای مشاهده آرشیو اخبار اینجا کلیک کنید