كوچك يا بزرگ كردن بخش :.2
با توجه به آغاز مهلت حذف و اضافه چند نکته و ایراد احتمالی در مسیر #حذف_و_اضافه:

 ارائه‌نشدن برخی دروس مورد نظر شما:

✅ ارائه کردن دروس در انتخاب واحد پیام نور در اختیار مراکز و واحدهاست و مراکز بر اساس برنامه‌ریزهای خود دروس را ارائه می‌دهند.
پس اگر درس مورد نظر شما ارائه نشده است، به مرکزتان مراجعه کنید و درخواست ارائه درس مورد نظر را بدهید، درصورت به حد نصاب رسیدن تعداد درخواست‌ها، مرکز درس مورد نظر را ارائه می‌کند. احتمال افزوده‌شدن به تعداد دروس ارائه‌شده، در حذف و اضافه وجود دارد.

🔻 رعایت نکردن پیش‌نیازها و اخذ ۲۴ واحد درسی برای دانشجویان ترم آخری:

✅ دانشجویانی ترم آخری محسوب می‌شوند که حداکثر ۲۴ واحد درسی برای فارغ‌التحصیلی داشته باشند. این دانشجویان می‌توانند بدون رعایت پیش‌نیازها و بدون توجه به ملاک معدل ترم قبل تا سقف ۲۴ واحد اخذ کنند.
این‌ دانشجویان باید برای اخذ ۲۴ واحد حتما از طریق مرکزشان اقدام کنند.

🔻 اخذ ۲ درس که در یک تاریخ و در یک ساعت امتحان آنها برگزار می‌شود:

✅ دانشجویانی که می‌خواهند ۲ درس را اخذ کنند ولی تاریخ و ساعت آنها یکسان هستند، باید برای اخذ این دروس به مرکزشان مراجعه کنند تا مرکز مورد نظر این محدودیت را برای آنها برطرف کند.

🔻 محدودیت در حذف و اضافه:

✅ حذف کردن و اضافه کردن دروس در حذف و اضافه بدون محدودیت است.

🔻 خطای حداقل واحد قابل اخذ در ترم رعایت نشده است:

✅ دلیل این خطا این است که باید حداقل ۸ واحد انتخاب کنید، مگر اینکه کمتر از ۸ واحد درسی برای فارغ‌التحصیلی داشته باشید که در این صورت باید به دانشگاه مراجعه کنید‌.

🔻 خطای سر ترم شما در ترم جاری تولید نشده است:

✅ این خطا نیز به دلیل ثبت‌نکردن سرترم رشته‌ی شما در سایت گلستان توسط مرکز ایجاد می‌شود، که برای رفع این مشکل باید با مرکز خود تماس و یا به آنجا مراجعه کنید تا مشکل شما را رفع نمایند.

🔻 اخطار کنترل شماره ۳۴ – جمع واحدهای اخذ شده شما (… واحد) بیش از حداکثر تعداد تعریف شده برای فارغ التحصیلی (… واحد) است.

✅ آن‌ دسته از دانشجویانی که با اخطار کنترل شماره ۳۴ در سیستم گلستان پیام نور مواجه هستند نیز برای رفع آن باید به کارشناس رشته خود مراجعه کنند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر