كوچك يا بزرگ كردن بخش :.3








به همت دبیرخانه استان های مرزی دانشگاه پیام نور: همایش علمای شیعه و سنی ( منادیان وحدت ) در بندرترکمن برگزار شد
  در دومین  روز از هفته  وحدت، همایش علمای شیعه و سنی (منادیان وحدت) با حضور ائمه جمعه و جماعات، علما و روحانیون شیعه و سنی، مسئولان استانی و شهرستانی، دانشجویان و مردم منطقه، به همت دبیرخانه استان های مرزی دانشگاه پیام نور در مرکز بندرترکمن برگزار شد.
  به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر شهریاری، رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان در این همایش ضمن خیرمقدم به علما و روحانیون و مسئولین حاضر در این مراسم، ضمن  تبریک  ولادت  پیامبر اعظم(ص)، فرا رسیدن  هفته وحدت و میلاد امام جعفر صادق(ع)، ابراز داشت: وحدت و همدلی زیباترین واژه ها در بین امت اسلامی است.
  شهریاری، رئیس رئیس دبیرخانه استان های مرزی دانشگاه پیام نور افزود: با وجود اینکه 1400 سال از ایجاد پیمان اخوت و برادری در بین مسلمانان توسط پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) می گذرد این پیام همچنان تازگی دارد.
وی تاکید کرد: لزوم اتحاد و انسجام اسلامی باید به عنوان واژه ای مقدس مورد توجه پیروان امت اسلامی قرار گیرد.
  رئیس دبیرخانه استان های مرزی دانشگاه پیام نور کشور با اذعان بر اینکه رمز موفقیت و پیروزی هر ملتی به انسجام ملی افراد آن جامعه بستگی دارد، گفت: این امر اگر سرلوحه کار مسلمانان باشد می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات آنها در زندگی باشد.
  وی، ادامه داد: خوشبختانه مشارکت بین شیعه و سنی استان به قدری زیاد است که پیروان هر دو گروه ضمن اینکه معتقد به عقاید خودشان هستند به اعتقادات طرف دیگر نیز احترام می گذارند.
   شهریاری خاطر نشان کرد: حفظ هوشیاری و همگرایی می تواند کشور و ملت ما را در مقابل ترفندها و دسایس شوم دشمن بیمه نماید.
سخنرانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان های شمالی، فرماندار شهرستان،  امامان جماعت اهل سنت و شیعه   شهرستان بندرترکمن، اجرای تواشیح  توسط گروه امیرالمومنین شمال کشور، توزیع کیک تولد و شرینی، پخش قسمت هایی از فیلم سینمایی محمد رسول الله از جمله برنامه های این همایش بود.
  گفتنی است دبیرخانه استان های مرزی دانشگاه پیام نور در بهمن ماه 1393 با عضویت 16 استان مرزی، با محوریت ادیان و فرقه های نوظهور در دانشگاه پیام نور استان گلستان افتتاح و ریاست آن نیز به برعهده این استان قرار گرفت.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر