كوچك يا بزرگ كردن بخش :.3
معاون نشر آثار دفتر مقام معظم رهبری:نباید در زمین دشمن بازی کنیم / در عمل جوانان را دعوت به اسلام کنیم

معاون نشر آثار دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه وحدت و اتحاد یک ضرورت اساسی است، گفت: دشمنان همواره به دنبال فتنه‎انگیزی بین مسلمانان هستند لذا نباید در زمین دشمن بازی کنیم.

حجت
الاسلام مجتبی همدانی در آیین افتتاحیه دبیرخانه استانهای مرزی که با محوریت ادیان و فرقههای نوظهور در هتل شهاب گرگان برگزار شد، اظهار کرد: فرقههای مختلف اسلامی که زبان مشترکشان کلمات لاالهالاالله و محمدرسولالله است باید با یکدیگر همراهی کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که اختلافانگیزی و توهین به مقدسات میکنند شریک در خونی هستند که افراد داعش و تکفیریها به زمین میریزند، اگر کسی واقعا به لقاء پروردگار و قیامت ایمان داشته باشد هیچ وقت دست به کشتار نمیزند.

معاون نشر آثار دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل عامل به وجود آمدن گروههای تکفیری و داعش هستند، خاطرنشان کرد: روسای این جریانات در حال فریب دادن جوانان هستند و آنها را شستشوی مغزی میدهند.

همدانی با تاکید بر اینکه هر یک از افراد در برابر حرف و عمل خود در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشند، ابراز داشت: مسئولان دانشگاهها، اساتید، علما و روحانیون باید به حرفی که میزنند پایبند باشند در غیر این صورت با رفتارهای‌شان دیگران را نسبت به اسلام بدبین میکنند.

وی از مسئولان دانشگاه به عنوان رسولان جامعه یاد کرد و گفت: اساتید به دلیل اینکه تعلیمدهنده هستند در این جایگاه و مرتبه قرار دارند لذا باید نسبت به رفتار و عملکرد خود حساس باشند.

معاون نشر آثار دفتر مقام معظم رهبری بیان داشت: اگر مسئولان جامعه میخواهند اثرگذار باشند باید شعار و عملکردشان هم‌خوانی داشته باشد، یکی از دلایلی که باعث میشود برخی به سمت گروههای تندرو و افراطی گرایش پیدا کنند به دلیل عدم سنخیت گفتار و رفتار برخی مسئولان، اساتید، روحانیون و ... است.

همدانی افزود: جریانهای سلفی، تکفیری، داعشی و شیعههای تندرو آمدند نفهمی خودشان را به رخ دیگران بکشند و هر کدام از این‌ها فکر میکردند درست عمل میکنند.

وی با تاکید بر اینکه باید در عمل از تندرویها مواظبت کنیم، خاطرنشان کرد: خداوند اشّد عذاب را برای این افراد وعده داده است.

همدانی با تاکید بر مواظبت در اعمال و رفتار گفت: مسئولان دانشگاه و روحانیون باید با عمل خود دانشجویان را به وحدت دعوت کنند.

حجتالاسلام مجتبی همدانی اظهار کرد: ایران با اتکاء به اقتصاد مقاومتی می تواند روی پای خود بایستد و به اقتصاد داخل مملکت متکی شود و بعد از چند سال آقای جهان شود.

معاون نشر آثار دفتر مقام معظم رهبری در خصوص تقویت وحدت در جامعه بیان داشت: وحدت یک مسئله شرعی و اسلامی است به همین خاطر مقام معظم رهبری اختلافانگیزی فعلی را حرام عنوان میکنند.

همدانی اختلاف و تفرقه را عامل سست و فشل شدن ذکر کرد و گفت: ایجاد وحدت و عدم تفرقه جزء  واجبات مهم و روشن است، آمریکا و اسرائیل از اختلاف بین مسلمانان سوءاستفاده میکنند لذا وظیفه ما اگر واقعا خداخواه و اسلامگرا هستیم این است که عامل به تقویت وحدت باشیم چراکه وحدت باعث ذلت و خواری دشمن میشود.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر