فرهنگی و ورزشی
1397/11/28 یکشنبه
همایش نقش انقلاب در اتحاد ملی و تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد
با حضور معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب در گلستان؛
.به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر  امین ناجی معاون فرهنگی دانشگاه پیام‌نور در این مراسم که با حضور شخصیت های سنی مذهب و حجت‌الاسلام علم الهدی معاون مجمع تقریب مذاهب برگزار شد؛ اظهار داشت: دانشگاه پیام نور در سطح ملی و بین المللی ارتباط های بسیار خوبی با بدنه علمی و اجتماعی کشور و خارج از کشور دارد.

وی افزود: دانشگاه سعی کرده است در راستای ماموریت های فرهنگی و اجتماعی خود از سال ۹۷ یک ماموریت جدید را به وجود بیاورد  که در آن  مجموعه فعالیت های خود را در نقاط مرزی و دور از مرکز انتخاب کند.

دکتر ناجی ادامه  داد: در زمینه تقویت تقریب مذاهب, دانشگاه پیام نور سعی کرده است توجه را به سمت شهرستان های  ارومیه ، آبادان ، گرگان، کرمانشاه ببرد.

وی افزود: دانشگاهیان نقش تاثیر گذاری دارند که می توانند زمینه وحدت را به وجود بیاورند.

وی ادامه داد:  ایجاد فضای گفتگو و تعامل مناسب میتواند باعث وحدت و همدلی شود که  یکی از عرصه های ان محیط دانشگاهی است و اگر قدرت استدلال و گفتگو خود را  در این زمینه بالا ببرند می توانند در عرصه های مدیریتی بسیار موثرتر باشند.

دکتر ناجی درباره نقش جوانان در  وحدت تمدن اسلامی  گفت:  باید از توانمندی های  جوانان برای نقش آفرینی در حوزه های فرهنگ و اجتماع نهایت استفاده را کرد تا در کنار هم تمدن بزرگ اسلامی را ایجاد کرد.
حجت الاسلام علم الهدی معاون مجمع تقریب مذاهب در این همایش ضمن تقدیر و تشکر از مسولین دانشگاه پیام‌نور در این مراسم افزود: از دانشگاه پیام نور خصوصا استان گلستان که بانی این امر شدند و زمینه فعالیت های تقریبی را در دانشگاه ایجاد کرده اند تشکر می کنیم.

وی ادامه داد:  ما بر این اعتقاد هستیم که تفکر تقریب از دو مجرا میتواند وارد جامعه شود  یک مجراحوزهای علمیه و جریان مذهبی هستند و مجرا دوم  دانشجویان واساتید محترم و در حقیقت دانشگاهای کشور می باشند.

وی بیان کرد: ما معتقد نیستیم که فعالیت تقریبی انحصارا باید از طریق مجمع تقریب دنبال شود چون این فعالیت و فکر گستر ده ایی است و  باید همه ارگان ها و نهاد ها احاد مرد و همه متفکرین و دلسوزان نخبگان دانشگاهی و حوزوی باید کنار هم جمع بشوند تا بتوانند تفکر تقریبی رو در جامعه ایجاد کنند که نتیجه این تفکر  اتحاد مسلیمن جهان شود 

حجت الاسلام علم الهدی ادامه داد: وحدت به معنی اتحاد و امت واحد است. مذاهب اسلامی با حفظ هویت  در اصول  مشترک هستند و  تفاوت مذهبی نمیتواند ما مسمانان را از هم جدا کند مقصود ما از وحدت  حذف مذاهب نیست ما در مجمع تقریب اعتقاد داریم که مذهب معروف اهل سنت و مذهب تشیع اینها در کنار هم مسالمت امیز زندگی میکنند و در یک دایره وسیع تر و گسترده تر ما مسلمان هستیم.

وی در پایان گفت: تشکیل  این جلسات  یک سری تجربیات را به ما منتقل می کند و ما باید با توجه به این جلسات و مسولیت آینده حافظ انقلاب و آرمان های امام باشیم.

تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir