تحصیلات تکمیلی
1398/12/14 چهارشنبهرئیس دانشگاه پیام نور خبر داد:
آمادگی ارائه خدمات آموزش الکترونیکی به دیگر دانشگاه ها/ امکان آموزش الکترونیکی همزمان به 12 هزار دانشجو

.

.

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به لغو کلاس های حضوری بسیاری از دانشگاه ها برای حفظ سلامتی دانشجویان، آمادگی این دانشگاه برای ارائه خدمات آموزش الکترونیکی به سایر دانشگاه ها را اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی، دکتر محمدرضا زمانی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نوررتبه نخست آموزش مجازی کشور را دارد و از زیرساخت های غنی در حوزه آموزش الکترونیک برخوردار است ، اظهار داشت: این دانشگاه می تواند خدمات آموزش الکترونیکی خود را به 12 هزار دانشجو به طور همزمان ارائه کند.
وی به اهتمام ویژه در تامین توسعه فناوری‌های الکترونیکی طی دو سال اخیر اشاره کرد و افزود: آموزش ترکیبی رویکرد جدید آموزشی دانشگاه پیام نور طی چند سال اخیراست و این دانشگاه با استفاده از دو رویکرد آموزش حضوری و الکترونیکی(ترکیبی) توانسته است باارائه خدمات آموزشی حضوری و الکترونیکی ضمن فراهم آوردن امکان تحصیل برای همگان، میزان رضایتمندی دانشجویان را نیز افزایش دهد.
وی با عنوان اینکه رویکرد آموزش ترکیبی امروزه در بسیاری از دانشگاه های مجازی دنیا مورد تاکید قرار گرفته است،  تصریح کرد: دانشگاه پیام نور با داشتن ظرفیتهای آموزش حضوری مانند کلاسها، آزمایشگاهها، و...در سراسر کشور به شکل مطلوبی می تواند با استفاده از این امکانات در قالب رویکرد آموزش ترکیبی (حضوری -الکترونیکی)خدمات آموزشی مناسبی به دانشجویان ارائه دهد.
دکتر زمانی تعداد دروس الکترونیکی کارشناسی در هر نیمسال را ۲ هزار و ۲۸۰ عنوان، تعداد کل گروه‌های درسی الکترونیکی ارائه شده در هر نیمسال را ۳ هزار و ۶۰۰ گروه درسی، تعداد کل دانشجویان تحت پوشش آموزش الکترونیکی در هر نیمسال را حدود ۵۰ هزار دانشجو و تعداد کل مدرسان الکترونیکی در هر نیمسال را ۱۲۰۰ استاد عنوان کرد.
رئیس دانشگاه پیام نور همچنین از افزایش سهم آزمون های الکترونیکی در این دانشگاه خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر 604 هزار و 196 نفر آزمون الکترونیکی در 507 مرکز داخل و خارج از کشور دانشگاه پیام نور برگزار می شود.
وی در پایان یادآور شد: با توجه به شرایط فعلی و امکان شیوع ویروس کرونا، کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور از آموزش الکترونیکی برخوردار شده اند و این دانشگاه آمادگی دارد به درخواست دیگر دانشگاه ها نیز مبنی بر برگزاری کلاس های الکترونیکی رسیدگی کند.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر